Het avontuur kan beginnen!

30 oktober 2017 - Tuai, Nieuw-Zeeland

Hallo lieve familie en vrienden, via deze weg willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen! We zullen zo nu en dan een update geven van wat wij hebben meegemaakt en uiteraard foto’s posten om jullie een beetje jaloers te maken. Schrijf je in met je emailadres, zodat je een email krijgt wanneer we een nieuw reisverhaal hebben geplaatst.

Maandag 16 oktober Vliegen

De dag van vertrek is eindelijk aangebroken! We hebben vannacht beide thuis geslapen (door de spanning niet veel maar goed) en worden ook apart gebracht naar het vliegveld in Düsseldorf. Onderweg in Duitsland rijden we de file in, ondanks dat we ruim op tijd vertrokken zijn is het niet prettig en slaat er lichtelijke stress toe. Uiteindelijk komen we ruim op tijd aan bij het vliegveld en tijdens het parkeren van de auto stapt Lynn naast ons uit haha. Na het inchecken zijn we met z’n alle een kopje koffie gaan drinken en dan breekt het moment aan om afscheid te nemen. Altijd een moeilijk moment en de tranen vloeien rijkelijk bij Lynn, haar moeder en vriendinnen, zelf had ik het ook ff zwaar hoor! Maar goed dit is waar we lange tijd naar hebben uitgekeken en we hebben er beide erg veel zin in! De eerste vlucht is naar Abu Dhabi, Lynn kijkt haar ogen uit in het vliegtuig en slapen zat er dan ook niet in voor haar, zelf heb ik wel ff mijn ogen dicht gedaan. In Abu Dhabi hebben we een tussenstop van 1,5 uur voordat we naar Hong Kong vliegen. Tijdens de tweede vlucht komt er een Ierse man naast ons zitten, we hadden allebei een apart gevoel bij hem. Hij wilde meteen champagne bestellen terwijl dit alleen voor de business class is, dit kreeg hij dan ook niet maar wel een witte wijn. Hij vroeg aan ons wat drinken jullie… uhmmmm een biertje dan maar (al vond ik het vervelend naar de stewardess toe).  Ik raakte aan de praat met hem en hadden een leuk gesprek, hij werd wel steeds vervelender naar de stewardessen toe en dronk daarbij veel wijn. Ben maar een filmpje gaan kijken en me niet meer met hem bezig gehouden. We probeerden niet te slapen tijdens deze vlucht, omdat we in het ritme wilde komen van de Nieuw Zeelandse tijd en dat betekende dat we de laatste vlucht moesten slapen.

Dinsdag 17 oktober Vliegen

Eenmaal aangekomen in Hong Kong hadden we een tussenstop van 6,5 uur. Dus zijn we opzoek gegaan om iets te gaan eten, ik Burger King en Lynn een Aziatisch gerecht. Hierna sloeg de vermoeidheid toe (niet gek na meer dan 24 uur wakker te zijn) en besloten we toch maar even onze ogen dicht te doen. We liepen richting een afgelegen plekje en legden ons languit op de bankjes. Binnen een paar minuten waren we dan ook vertrokken, totdat we wakker schrokken en het vol zat met voornamelijk Aziatische mensen. Wat bleek we zaten naast een gate waar iedereen aan het wachten was voor een vlucht en wij lagen languit op 2 banken haha. Inmiddels stond onze gate ook vermeld op de borden en zijn we richting gate 88 gegaan. Hiervoor moesten we met de metro gaan, zo groot was het vliegveld. Nog steeds ontzettend moe stapten we het vliegtuig in voor onze laatste vlucht richting Auckland. Tijdens het taxiën naar de landingsbaan vielen we beide al in slaap en het opstijgen hebben we niet meer meegemaakt. We werden pas wakker toen het eten geserveerd werd, hierna weer in slaap gevallen. Al is het slapen in een vliegtuig niet optimaal!

Woensdag 18 oktober Auckland

Nou na een 33 uur duurende reis zijn we EINDELIJK om 08:13 aangekomen in Auckland, doordat de vlucht zolang duurde maakte dat de reis zelf vrij pittig, maar we zijn er yeah!!!

Vanuit de luchthaven gaan we met de skybus richting Auckland city, de bus chauffeur is een erge vriendelijke kiwi die iedereen in de bus erg enthousiast doet verwelkomen, dit geeft direct een goede indruk over hoe de NZL zijn!

De busreis naar ons appartement duurt zo'n kleine 30 minuten, hier zullen we de eerste 3 nachten verblijven. Inmiddels was het half 10 echter konden we pas om half 2 inchecken, dus  besloten we met ons goed humeur en ongeveer 6 uur slaap die we gedurende de reis hebben mogen mee pikken, Auckland te gaan verkennen (gelukkig konden onze backpacks wel daar blijven, zodat we deze niet nog eens mee hoefde te slepen!).

Auckland is erg indrukwekkend, het is vooral heel stads dus ook erg druk! We beginnen bij Starbucks (dit is namelijk erg speciaal in NZ,  heb je nergens anders op de wereld:p haha.) met een lekkere cappuccino.....

Vervolgens lopen we na de bekende skytower, hier kun je, mocht je dat perse willen vanaf springen, maar wij hebben besloten dit over te slaan voor vandaag;). Eenmaal de skytower te hebben bewonderd slenteren we lekker verder. We komen uit bij de haven! Dit is een heel mooi stukje van Auckland en heeft iets piraten achtigs, het water is prachtig helder blauw wat je in de meeste havens niet snel tegen komt, met de nadruk op dat blauwe water. Nou het is bijna zo ver en we mogen ons appartementje in. We hebben besloten om alvast boodschapjes te doen en lopen rustig aan naar de winkel, we beginnen nu toch wel erg moe te worden maar besluiten toch om te koken! Het gerecht van vanavond word dan ook een lekkere wok jamjamjam. Helaas maar waar zijn we niet zo ver gekomen, want om 17u besloten we om even een uurtje onze ogen dicht te doen...

Helaas sliep ik door de wekker (18u) en schrok Nick wakker (20.30u)... oeps daar gaat ons plan, gelukkig hadden we van schoonmoeders twee wonder eitjes (slaappillen) mee gekregen dus deze hebben we snel gepakt!!

Donderdag 19 oktober Auckland

4u klaar wakker! Gek he als je al bijna 11 uur geslapen hebt, toch maar wat blijven liggen in bed tot een uurtje of 7 voordat we opstonden. Deze ochtend besloten we een wandeling te maken na Mount Eden, een oude vulkaan aan de rand van Auckland die een mooi uitzicht over de stad moest bieden. Vanaf ons appartement was het een uurtje lopen dus dit was goed te doen! Eenmaal boven genoten we in het zonnetje van een prachtig uitzicht over de stad. Het picknick dekentje werd uitgehaald en hier hebben we dan ook lekker geluncht. Vervolgens besloten we terug te gaan na de kamer en vroegen we ons af wat te doen? Kijken om een auto te kopen of niet, we merkten al snel dat de prijzen van de campervans in de omgeving van Auckland stukken hoger lagen dan die van Christchurch (Zuidereiland). Dus toen zijn we gaan kijken voor een relocation car (In Nieuw Zeeland maar ook in Australië zijn er erg veel camper/auto verhuur bedrijven. Veel mensen huren op de ene plek een auto en leveren deze op een andere plek weer in, met als gevolg dat er soms auto’s terug gebracht moeten worden.) Op een website vond ik dan ook een campervan die van Auckland naar Christchurch gebracht moest worden, hier kreeg je 5 dagen de tijd voor. Echter bij sommige deals kun je dagen bijkopen, laat dat nou net zo in ons geval zo zijn haha, dus hebben we 5 dagen bijgekocht en kunnen we op het gemak richting Christchurch rijden. Het is nog even spannend of we geaccepteerd worden en of er geen andere mensen zijn die een request indienen voor de campervan (we zouden binnen 24 uur wat horen). In de middag richting het centrum gelopen en kwamen we weer uit bij de haven, we zagen hier een overdekte hal staan en besloten naar binnen te lopen. Hier waren allerlei mensen spellen aan het spelen. Dus wij pakten 2 badminton rackets en hebben ons zo ruim een uur vermaakt! We probeerde vanavond later na bed te gaan, zodat we niet weer om 4u wakker werden. Maar goed dat ging weer fout!

Vrijdag 20 oktober Auckland

Alsof we de wekker op 4 uur hadden gezet, werden we samen wakker rond dit tijdstip. Gaat dit nog ophouden vragen we onszelf af? We besluiten om 9u de stad in te lopen om een sim kaartje te kopen. Hierna wat winkeltjes bekeken en terug naar het appartement. Hier komen we tot de geweldige ontdekking dat de relocation car is toegewezen aan ons, yes!!! Vervolgens zijn we een route gaan uitstippelen voor de komende dagen. Na het avondeten zijn we de stad in gelopen om een biertje te gaan drinken. Ondertussen Lynn haar moeder nog even gefacetimed om haar persoonlijk te feliciteren met haar verjaardag!!

Zaterdag 21 oktober Auckland – Tauranga 211km

Jippie vandaag kan onze roadtrip beginnen! We hadden de dag ervoor onze wekker gezet om half 10 zodat we rond 11u richting de campervan konden gaan. Je raad het al, weer lekker vroeg wakker met als gevolg dat we om 9.30u al in de uber zaten richting de rand van Auckland om onze campervan op te halen. Na al het papierwerk te hebben ingevuld konden we vertrekken. Ik heb al de nodige keren links gereden vorig jaar, maar in het begin is het toch wel ff wennen. Gelukkig lette mijn lieve vriendinnetje ook goed mee op dus kon er niks gebeuren! Als eerste na de supermarkt, hier hebben we een flinke voorraad ingeslagen voor de komende dagen! Nu kon ons avontuur echt beginnen en we besloten na Tauranga te rijden, een klein plaatsje aan de zee voor onze eerste overnachting aan het strand. Onderweg wilden we stoppen voor een kopje koffie, maar dan gebeurd het. Lynn is haar portemonnee kwijt inclusief alle pasjes. Nou die kan niet ver weg zijn zou je zeggen, maar nergens te vinden! Stressen stressen stressen je kunt het je wel voorstellen, zijn nog geen anderhalf uur met de auto weg en dan gebeurd dit. Tijdens het opzoeken van de bankgegevens om alles te blokkeren kijk ik nog eens in mijn tas en wat blijkt ze heeft hem voorin gedaan, nou mensen je kunt je niet voorstellen wat dat voor opluchting was J. Eenmaal aangekomen op onze campingplaats hebben we een wandeling gedaan over het strand, het zonnetje scheen en er was een ligt briesje wind. Na een kwartiertje lopen komt Lynn een schelp tegen, die ga ik mee na huis nemen! Is goed schat, hou je er wel rekening mee dat we nog geen week onderweg zijn en het hopelijk nog heeeel lang gaat duren voordat die schelp thuis is haha, dus heeft ze er maar een foto van gemaakt. In de avond hebben we hamburgers gemaakt in de campervan en zijn we op tijd gaan slapen aangezien we moe waren. Het waaide erg hard buiten en het busje ging af en toe op en neer, dat maakte het slapen iets moeilijker!

Zondag 22 oktober Tauranga – Tuai 235 km

Ons eerste nachtje op een free camping spot zit erop. We hebben niet al te best geslapen omdat we aan zee lagen en het leek alsof we ieder moment werden weg geblazen. En daar komt ons fantastisch ritme nog eens bij, 4u wakker zijn! Maar dat mag de pret absoluut niet drukken, want op het moment dat we de gordijntjes open doen kijken we pal op de zee uit. Om 9u zaten we weer fris en fruitig in de auto om onze roadtrip voort te zetten. We rijden richting Rotorua een plekje in het midden van het noorder-eiland. Maar eerst nog een kijkje nemen bij de Kaita waterfals. Eenmaal aangekomen op de parkeerplaats beseffen we ons dat we vrij vroege vogels zijn voor onze manier van doen, want op de parkeerplaats staan dan ook nog meerdere campervan van hun nachtrust gebruik te maken! De eerste waterval is een feit, wauw hoe prachtig is dit natuurverschijnsel, de watervallen die daarop volgen worden alleen maar mooier en hoger. Het water valt naar beneden langs de rotsen af. Dit is geweldig!

Terug bij onze campervan, kiezen we ervoor om te gaan ontbijten/lunchen en gaan we rustig verder kijken wat we eens gaan doen vandaag.

We kiezen ervoor om de redwood bossen te bezoeken, maar voordat we dit gaan doen neemt Nick me mee na het gijserpark ‘’Helss Gate’’ in Rotorua, de geur is erg doordringend en je kunt het vergelijken met de geur rotte eieren (jullie denken nu vast die overdrijft! Dit dacht ik ook namelijk toen Nick mij dit zei en ik geef hem nu meer dan gelijk!!) Helaas dit is de natuur en ook hier is niks aan te doen! We lopen naar het gedeelte waar je gratis een kijkje mag nemen, het lijkt een soort van Spa waar allemaal mensen een "heerlijk" modder bad nemen en elkaar enthousiast in aan het smeren zijn met modder. Vervolgens sneaken we door de entrée en komen we uit in het echte park. Hier hebben we een kort rondje gemaakt aangezien de geur echt niet te harden was. Hierna zijn we naar de redwood bossen gereden, je kon hier over een brug tussen de bomen inlopen echter was dit belachelijk duur! We hebben wel nog een aantal grappige foto’s en filmpjes gemaakt tussen de bomen die snel zullen volgen!! Vervolgens was het nog 174 km tot aan Lake Waikaremoana waar we een mooie campingspot hadden gevonden. Hmmm 174km in 3,5 uur dat kan niet goed zijn… en ja hoor we gingen berg op en af, over voornamelijk gravel wegen, kwamen soms een uur lang niemand tegen. Geen bereik met de telefoon, ook lekker handig als ons maar niks gebeurd. Uiteindelijk zien we het meer liggen, prachtig! Dit was de levens gevaarlijke rit dubbel en dwars waard!

De eerste week zit erop, het acclimatiseren heeft wat langer geduurd dan verwacht maar we vinden het allemaal prachtig en genieten met volle teugen! De eerste rits foto’s staan ook al online! Vergeet je niet in te schrijven voor de mailinglijst!!

Veel groetjes uit Nieuw Zeeland

1. Paulus:
    30 oktober 2017
    Een heel verhaal als jullie een jaar wegzijn kunnen jullie een boek uitgeven
  2. Roger:
    Helemaal top. Super
  3. Leny:
    Leny
    Grote verrassing. Hier schuilt
    de schrijver....
    Steeds weer zo’n volle lange pagina
    Het hield niet op !
    Ha Ha Nick “Zo nu en dan” vroeg ik
    Dankjewel 🐒
  4. Pascal Lemlijn:
    30 oktober 2017
    Alweer erg tof om te lezen, benieuwd naar jullie volgende avonturen, have fun!
  5. Paulus:
    30 oktober 2017
    Super om jullie zo te volgen, net of je erbij bent 💋 Dees
  6. Marjolijn:
    30 oktober 2017
    Leuke blog weer, blijf jullie zeker volgen. En die foto’s.... prachtig! Geniet maar lekker! Xxx
  7. René:
    30 oktober 2017
    Bij het lezen van 't stukje over Rotorua, rook ik 't ook weer. Zelfs na 18 jaar, ha ha. Enjoy !
  8. Stefan Aarts:
    Looking goooood:-)
  9. Karin Dupont:
    31 oktober 2017
    Ben jaloers.
    Geniet xxx
  10. Francine:
    1 november 2017
    Leuk om te lezen hoe goed het met jullie gaat. Spannend avontuur! Graag meer!
  11. Manon:
    3 november 2017