Welverdiende vakantie in Nieuw Zeeland!

28 februari 2018 - Timaru, Nieuw-Zeeland

Maandag 5 februari

Vandaag staan we op het punt om aan onze trip te beginnen, yeah! In de ochtend hebben we alles rustig ingepakt en zijn we nog even een kopje koffie gaan drinken in de Lodge om iedereen goeie dag te zeggen. Rond 15u vertrokken we, Merel (oude buurmeisje van Lynn) was gister bij ons op bezoek, haar hebben we afgezet in Twizel. Zij ging liften richting de west kust. Wij gaan richting Lake Tekapo om daar voor het eerst te gaan kamperen. Terwijl we richting de campspot reden zagen we een super mooi plekje aan het meer en aangezien de camspot niet veel voorstelde besloten we terug te rijden en hebben we daar overnacht. Wildkamperen is in dit gebied niet toegestaan dus fingers crossed dat we geen boete krijgen tijdens de eerste nacht.

Dinsdag 6 februari

Na lekker te hebben geslapen wilden we vandaag een track doen bij mount John. Het was een drie kwartier bergop lopen tussen de bomen in, redelijk vermoeiend maar boven op de berg was het uitzicht wederom verbluffend. Hier hebben we dan ook gezeten met een kopje koffie voordat we de wandeling via de andere kant zouden afmaken. Na de wandeling besloten we richting Temuka te rijden waar we een gratis campspot hadden gevonden. Het was een simpel grasveldje waar al veel campervans stonden, maar nu was het wel legaal wat we deden in tegenstelling tot gister dus konden we geen boete krijgen.

Woensdag 7 februari

Na het ontbijt rijden we richting het eerste dorpje om een schone wc op te zoeken. We kwamen wederom uit in Temuka, toen we wilden wegrijden startte de auto niet meer. Hmmm dat is niet goed… het lag in ieder geval niet aan de accu, want dat hoorde je. Dan maar een garage opzoeken en die lag gelukkig in de buurt. Eenmaal aangekomen ging een monteur met ons mee om te kijken of hij het probleem snel kon verhelpen. Dat lukte helaas niet en hij had pas tijd in de middag rond 14u om onze auto richting de garage te slepen. Dus zijn we maar het dorpje ingelopen en een broodje subway gaan eten. Exact 14u werden we gebeld en werd onze auto weggesleept, eenmaal bij de garage aangekomen startte de auto weer meteen. Er zat weinig benzine in en dat was wellicht het probleem haha. Er werd nog even alles snel nagekeken maar ze konden niks vinden. Vervolgens de auto volgetankt en richting Timaru gereden om daar naar het zwembad te gaan. Ook nog even genoten van de sauna en de bubbelbaden want dat was in de prijs inbegrepen. Volledig uitgerust zijn we in de avond richting Christchurch gereden waar we overnacht hebben.

Donderdag 8 februari

We werden beide wakker met erge pijn in onze rug van het slapen. Hmm dit is echt niet goed en hier moet een oplossing voor komen. Via internet terecht gekomen bij de ‘’kmart’’ een soort van action. Hier vonden we dunne matjes die je kon opblazen, eens benieuwd of dit gaat helpen. We besloten een stukje Christchurch uit te rijden naar Governors Bay waar we hebben geluncht. Vervolgens een wandeling gemaakt van anderhalf uur waar we wederom prachtige uitzichten zagen (ja mensen het blijft steeds prachtig!). Aan het einde van de middag hadden we een camping gevonden ietsje buiten Christchurch op een soort van cliff met uitzicht over de stad. De weg er naar toe was een heel avontuur, het ging berg op en we reden langs afgronden waar geen stuurfoutjes gemaakt konden worden. Eenmaal bij de camping Godley head aangekomen was de poort gesloten en er zat een cijferslot op. Er stond een bord dat je online moest betalen waarna je de code per mail krijgt. Dus zo gezegd zo gedaan, het werkte allemaal vrij snel en na een half uur konden we het terrein op. We vonden een prachtig plekje met een manjefiek uitzicht. Er liepen alleen een aantal kippen rond waar Lynn absoluut geen fan van was haha. Na een kwartiertje kwam ze dan toch de auto uit. Tijdens het avondeten kwamen de kippen uiteraard buurten en het kwam zelfs zo ver dat eentje op Lynn haar schoot sprong, ik kwam niet meer bij toen ik Lynn haar gezicht zag haha. Een groot voordeel is dat ze er sinds dat moment niet meer bang voor was! In de avond hebben we genoten van de prachtige sterrenhemel en konden we de Melkweg zelfs zien!!

Vrijdag 9 februari

De matjes van de Kmart bleek een goede investering te zijn geweest, want we hadden geen last van onze rug! Vanavond wilden we een keer op stap gaan in Christchurch dus zochten we naar slaapmogelijkheden rondom het centrum. Aangezien hier geen campings liggen besloten we het te proberen in een hostel. Hier konden we overnachten op de parkeerplaats en gebruik maken van de faciliteiten van het hostel. In de middag zijn we door het centrum gaan lopen en lekker geluncht in het park. In de avond eerst naar het casino geweest, waar we 40 dollar wonnen op een speelautomaat dus de eerste biertjes waren voor niks! Uiteindelijk belandde we in een gezellig barretje waar op dat moment karaoke was. We raakten aan de praat met een lokale jongen en hij vertelde ons over zijn ervaringen met de aardbeving van 2011. Natuurlijk hadden we zelf al ervaren hoe heftig het moet zijn geweest, wanneer je nog steeds veel gesneuvelde gebouwen ziet. Maar om nu het verhaal van een lokaal iemand te horen, is nog aangrijpender!

Zaterdag 10 februari

We werden beide wakker met een lichte kater, het liefste zouden we nog ff blijven liggen maar de zon zorgde ervoor dat we uit de auto werden gebrand. Dan maar snel een douche pakken en op weg naar de volgende bestemming. Na een klein uurtje rijden kwamen we uit bij een rivier die uitmondde in de zee. Het bleek er vol te zitten met lokale vissers (zeker zo’n 50 man allemaal naast elkaar). Aangezien de zon goed scheen hebben we ons zeker zo’n 5 uur vermaakt door aan de kant te zitten en te kijken naar wat er allemaal om ons heen gebeurde. Hierna vertrokken we naar onze camping aan het strand. In de namiddag zijn we nog even naar het strand geweest, Lynn heeft hier nog even gezwommen in de zee. Voor mij was het te koud en heb dan ook een aantal hoofdstukken van het boek ‘’Judas” gelezen. Dit boek is geschreven door de zus van Willem Holleeder waar ze hem ‘’ontmaskerd’’. Erg interessant om te lezen moet ik zeggen!

Zondag 11 februari

We werden wakker met regen en ook de vooruitzichten voor de rest van de dag zagen er niet goed uit. We besloten om een coffeeshop op de zoeken en hier voor tickets te gaan zoeken naar de Cook eilanden. We vonden uiteraard meerdere opties, of goedkope tickets maar dan in de nacht vliegen of duurdere tickets maar dan fijnere vluchttijden. Uiteindelijk de tickets nog niet geboekt, want we wilden nog even overleggen met Jill en Stefan (dit was nu echter niet mogelijk aangezien er 12 uur tijdsverschil is). De auto wil weer eens niet starten, terwijl er nog genoeg benzine in zit gvd. Het is ook nog eens zondag dus alle garages gesloten. Er zit niks anders op dan de AA te bellen (de anwb van Nieuw Zeeland) en je voelt hem al aankomen een lidmaatschap vereist dat je uiteraard wel meteen kan afsluiten. Na een uurtje kwam iemand aan bij ons en hij had slecht nieuws. Hij kon de auto niet meteen repareren en we zouden de volgende dag worden weggesleept naar de garage (dat zat dan wel weer in de prijs van het lidmaatschap). Er zat niks anders op dan hier te overnachten op de parkeerplaats. Om de pijn maar een beetje te verzachten zijn we in de avond romantisch gaan dineren bij de McDonalds, die lag immers om de hoek.

Een eerste week met leuke en minder leuke ervaringen. Het is super om weer even te kunnen genieten van het ‘’vrije’’ leven en allerlei nieuwe dingen mee te maken. Daarentegen een kleine domper met de auto, maar dat is helaas niet anders. Het belangrijkste is dat we het naar onze zin hebben en genieten van alle mooie momenten!!

1. Twan:
    28 februari 2018
    Weer heel wat meegemaakt.
    Fijn dat jullie zo genieten 😘👍🏻😘
  2. Paulus:
    28 februari 2018
    Op naar de volgende vlog
  3. Thomas:
    28 februari 2018
    Jullie maken weer wat mee zo hoor.... En de Cook eilanden?! 😱 geniet geniet!!
  4. Ans en Jo Heskes:
    28 februari 2018
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken geniet er maar van vele groetjes
  5. Etienne borgers:
    28 februari 2018
    Dank jullie wel voor de heerlijke blog!
    We kunnen weer vooruit hier :-)
  6. Grootje:
    2 maart 2018
    Heerlijk dat verslag.......samen met jullie genoten 🐒
    Ach ja n tegenvaller zorgt ook weer voor blijheid als het probleem opgelost wordt......
    Intussen gezien dat jullie al kisten appels plukken ....
    Dag lieverds.......grootje.....
  7. Dodger:
    4 maart 2018
    Wauw wat een avonturen weer. Kippen overwonnen, stoute dingen gedaan, benzine bijgevuld en hopelijk geen gezeur meer met de auto. Carpe diem 💋💋❤️❤️
  8. Yvonne:
    5 maart 2018