Zomer @ Lake Ohau Lodge

15 februari 2018 - Ohau, Nieuw-Zeeland

Daar zijn we weer, het heeft even mogen duren maar er is weer een nieuw blog! Het is inmiddels hartje zomer hier, temperaturen over de 30 graden en we zijn al flink gekleurd dus mogen niet klagen. Al is het niet altijd even leuk wanneer we aan het werk zijn, naar buiten kijken en speedboten/jetski’s over het water zien knallen haha. Maar ook wij genieten van onze vrije dagen hoor.

De eigenaren van de Lodge bezitten een jetboot en hun zoon (Jock) heeft ons op een middag meegenomen voor een ritje. Dit was een erg leuke ervaring, om met volle vaart langs de kant van riviertjes te knallen! Af en toe een beetje eng, zeker op de terug weg toen we een aantal biertjes op hadden en de randjes werden opgezocht, maar we hebben het overleefd en mooie foto’s en filmpjes gemaakt!

Ons eerste weekendje weg met onze ‘’Eddie the van’’ stond gepland naar Timaru. In de ochtend op tijd vertrokken, zodat we na 2,5 uur rijden aankwamen in Timaru. Even richting de supermarkt om boodschapjes te doen en richting het strand. Hier hebben we heerlijk genoten van het weer en een aantal biertjes. Zelfs nog even de zee ingegaan al was het nog erg koud! In de avond hadden we via tripadvisor een kiwi observatery gevonden (hiermee konden we naar de sterren kijken met telescopen). We kwamen aan in een woonwijk en vroegen ons af of we wel goed zaten. Een mannetje van een jaar of 65 deed dit als hobby, hij wist ons erg veel te vertellen over de sterren en planeten in ons universum. De volgende dag zijn we op het gemak opgestaan, al waren we vroeg wakker aangezien onze geïmproviseerde gordijnen (handdoeken aan wasdraad) de nodige keren omlaag vielen haha. De stad in en koffie gaan drinken, vervolgens de rest van de dag besteed aan shoppen (Lynn heeft verschillende outfits gekocht aangezien ze nog veel plaats in haar backpack heeft :P).

Met kerst was de Lodge voor het eerst in 25 jaar dicht (de eigenaren gingen met het gezin naar Hawaï). Ze vonden dat alle werknemers ook mochten genieten van een vrije kerst, komt dat even mooi uit! We besloten om een aantal dagen richting Dunedin te gaan, een klein stadje helemaal in het zuiden van Nieuw Zeeland. De eerste nacht (23 op 24 december) sliepen we op een gratis camping iets voor Dunedin. We hadden boodschappen gedaan om te gaan bbq-en alleen liet het weer dit niet toe dus hebben we maar al het stokbrood opgegeten en een zak chips. We sliepen beide erg goed aangezien we dit keer wel gordijnen hadden gefikst in het busje. De volgende dag stond een rondleiding op de planning door de speights fabriek. Een lokaal biertje dat inmiddels erg populair is. De rondleiding was leuk maar niet heel bijzonder, het laatste gedeelte daarentegen was te gek! We mochten alle biertjes proeven (8 stuks) en ze zelf tappen. Toen we naar buiten liepen waren we redelijk aangeschoten haha, Lynn had voor kerstavond een etentje geregeld bij een goed restaurant. Hier hebben we heerlijk genoten van een 3-gangen diner! 1e kerstdag wat door de stad heen geslenterd en sightseeing gedaan. Ook zijn we nog even langs de chocolade fabriek van Cadbury gegaan (de cote d’or van Nieuw Zeeland) en hier wel 30 repen ingeslagen aangezien het erg goedkoop was! Ondanks dat we beide onze families erg miste in deze tijd hebben we het erg naar onze zin gehad! Al blijft het erg raar om met kerstmis in een korte broek, T-shirt en zonnebril op kerstmis te vieren haha.

Van tevoren wisten we niet zo goed wat we van nieuw jaar vieren in de Lodge konden verwachten. Er was niet echt iets geregeld en helaas ook geen vuurwerk. Dit valt wel te begrijpen, het is hier namelijk zomer (erg droog) en 2 jaar geleden is het finaal misgegaan! Doordat een pot vuurwerk was omgevallen is er brand ontstaan en hebben ze maar net weten te voorkomen dat de Lodge in de fik vloog. We hadden een fles Gin, muntblaadjes en limoenen gekocht om in te drinken voor we richting de Lodge gingen. Aangezien we niet veel verwacht hadden van de party, werd het uiteindelijk een super leuke avond. De gasten die er verbleven waren echte party animals en we hebben dan ook goed feestgevierd en gedanst! 1 januari was daarentegen een ramp, met een enorme kater stonden we op en het was superdruk. Wel is het in Nieuw Zeeland een feestdag waardoor we extra betaald kregen dus dat scheelde!

Ondanks dat het werk leuk is, de werkgevers echt goed voor ons zijn, merken we dat we toe zijn aan veranderingen. Daarentegen zouden we beide graag tijdens de winter terug willen komen om te werken, aangezien we dan op vrije dagen gratis de skipiste op kunnen om te leren skiën/snowboarden!! Dus hier samen goed over gepraat en besloten dit aan te geven bij onze bazen. Ze snappen ons ‘’probleem’’ dat we niet een heel jaar in Nieuw Zeeland op 1 plaats willen blijven en onze horizon willen verbeden. Maar tegelijkertijd vinden ze het ook ontzettend jammer dat we nu weg willen. Daarnaast hebben ze ons aangeboden om het team te gaan runnen wanneer we terugkomen, meer verantwoordelijkheden en meer salaris! Al met al een goede beslissing genomen.

Als afsluiter van onze tijd in Ohau zijn we met 3 andere nog een 5 daagse trip naar Queenstown en Wanaka gaan maken. We hebben super goed weer gehad (boven de 30 graden) en hebben dan ook voornamelijk aan het meer gelegen en in de avond wat drankjes gedaan. Daarnaast ook ons kerstcadeautje verzilverd namelijk whitewater rafting op de shotover rivier. Ik ben in Thailand gaan raften wat helemaal niks voorstelde, dit was hier wel anders!! De boot sloeg om waardoor we in het ijskoude water belandde maar dat was helemaal niet erg aangezien het zo warm was.

Inmiddels zijn we sinds maandag (5 februari) op weg met ons busje. De eerste planning was om via de westkust naar boven te rijden, echter gooide een cycloon roet in het eten. Hierdoor zijn er wegen ingestort en afgesloten, we hebben daardoor besloten om via de oostkust richting het noorden te rijden. Hier willen we een aantal weken farmwork gaan doen, waarschijnlijk iets van druiven of appels plukken. Op 22 april komt mijn zusje met haar vriend aan in Christchurch en zullen we samen een trip door Nieuw Zeeland maken met als kers op de taart een weekje Cook eilanden, zodat ook wij vakantie hebben haha.

Zodra we een goede wifi verbinding hebben zullen er nieuwe foto’s worden geüpload en ook een nieuw filmpje is in de maak! Nu we weer op pad zijn en iedere dag nieuwe en mooie avonturen meemaken zal dit blog ook weer wekelijks onderhouden worden!

We vinden het leuk om reacties te lezen :P!

Liefs Lynn & Nick

1. Grootje:
    15 februari 2018
    Tjonge dat was genieten samen met jullie’s verhaal en foto’s om je in te
    verliezen......🐒.....0
  2. Twan:
    15 februari 2018
    Wat heerlijk om dit mee te maken.
    Echt genieten 😘❤️👍🏻
  3. Dodger:
    15 februari 2018
    Wauw wat een verhalen weer. Lekker met kerst in je zomerspulletjes. Mooie avonturen beleven. Weer weg met de mogelijkheid tot terugkomen met beter salaris met andere verantwoordelijkheden. Spannend en ....... lekker samen. Super. Carpe diem 💋💋❤️❤️
  4. Marjolijn:
    15 februari 2018
    Wat hebben jullie het heerlijk zo te lezen. En dan die zomer....., terwijl wij vanaf oktober tot nu zo ongeveer elke dag met grijze lucht en regen opstaan. Jaloersmakend 😳🙃😃😃. Maar lekker blijven genieten van alles! Xxx
  5. Tanja:
    16 februari 2018
    Heee lieverds...
    Zit hier op de bank met Sietske... dikke sokken aan dekentje...
    Wat heerlijk om jullie verhaal te lezen en de fotos te zien.
    Wij hebben net de carnaval achter de rug ook met een zonnetje maar dan bij -3... is toch andere koek.
    Niet te min waren super leuke dagen.
    Dikke poen van Siets en mij..
  6. Jill:
    17 februari 2018
    Geweldig om weer op deze manier iets van jullie te horen🤣😁 willen jullie wel aub stoppen met bruin worden, wij zijn straks echt 2 kaaskoppen haha! Hophop nu maar weer aan het werk, zodat jullie straks niet alles al hebben gezien als wij komen.... dikke knuffel❤
  7. Yvonne:
    Hoi lieve Nick en Lynn,
    Genieten hier van jullie blog ! Leuk om 'mee' te 'reizen.
    Goede keuzes gemaakt,afwisselend vakanties en werken ! Geniet van alles ! Dikke kus van ons !XXX
  8. Siets:
    Wat een leven...
    ❤!
  9. Karin:
    Hoi lieve Nick en Lynn,
    Blij met weer een teken van leven van jullie 😉
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen en de foto’s .... : adembenemend !
    Wat is het daar prachtig !
    Geniet samen van jullie geweldig avontuur en van het samenzijn strakjes samen mer Jill en Stefan .
    Iets om naar uit te kijken ❤️.